donderdag 13 maart 2014

IK BEN TOEGELATEN! (Grafisch Lyceum: AV-productie)



Oh wat ben ik blij! IK BEN TOEGELATEN! Vandaag laat ik jullie zien met welke opdrachten ik ben toegelaten. Wat was ik blij toen ik die mail kreeg gister middag.. Ik had er wel vertrouwen in maar toen ik het hoorde was ik toch opgelucht. Ik heb na 13 dagen te horen gekregen of ik was toegelaten. Ik ging 27 februari ook naar de school toe om een test te maken en deze opdrachten in te leveren. (Klik hier om naar de Plog van die dag te gaan!

Ik ga sowieso nog een video maken over alle opdrachten, vragenlijsten en dingen die met de toelating te maken hadden. Die kunnen jullie begin komende week verwachten!

Maar nu naar de opdrachten! Als je mijn life updates gevolgd heb weet je al wat de bedoeling was maar toch zal ik het even laten zien voor de mensen die dit nog niet weten. 
Dit zijn de thuis opdrachten die ik heb moeten doen:


kijk je mee naar mijn foto's?!




OPDRACHT 1: VERHAAL IN 6 FOTO'S
het verhaal in 6 foto's! Hier heb ik echt over moeten brainstormen en met wat ideetjes van m'n oom en tante kwamen we op dit idee. Het gaat over een meisje wat verdrietig is en daardoor gaat eten, ze komt daardoor aan en gaat hardlopen,  maar dan gebeurd er iets anders dan je verwacht.


FOTO 1: 
je ziet dat een meisje heel verdrietig is.
Ik vind de scherptediepte heel gaaf in deze foto! (natuurlijk gemaakt met m'n geliefde 50mm lens)


FOTO 2: 
Doordat ze verdrietig is gaat ze heel veel eten...


FOTO 3: 
... waardoor ze aankomt. Ze schrikt hiervan en had dit niet zien aankomen!


FOTO 4: 
Natuurlijk wil ze afvallen, ze gaat hardlopen! (met de supermarkt al op de achtergrond. Niet heel belangrijk als je de rest v.h. verhaal nog niet hebt gezien!


FOTO 5: 
Je ziet haar terug rennen (strompelen) met supeermarkt tassen, huh?
(hier kwam dus de onverwachte wending)


FOTO 6:
Uiteindelijk zit ze met alleen maar meer eten weer terug op de bank. 

Ik weet zelf dat de wending niet fantastisch is en er zou zeker een beter idee geweest kunnen zijn. Ik had te weinig tijd om deze te bedenken en kwam er niet op. Toch ben ik heel blij met het resultaat!

______________________________________________________________________


OPDRACHT 2: LETTERLIJK ZELFPORTRET
Met dit resultaat ben ik ooooh zoooo blij mee! Hij is perfect geworden en precies zoals ik wilde. Eerst had ik een heel ander idee maar toen kwamen we samen op dit idee! 

Je ziet mij (over 5 jaar dus) en ik sta voor de foto's die ik gemaakt heb (over 5 jaar). Er zitten foto's tussen die ik zelf gemaakt heb (waarvan ik zeker weet dat ik er over 5 jaar nog steeds trots op ben!) en foto's tussen die ik over vijf jaar gemaakt zou willen hebben. Het resultaat is beter dan ik had kunnen dromen. Ook de afdruk zag er fantastisch uit. Ik ga hem waarschijnlijk nog is voor mezelf laten afdrukken en ophangen boven m'n bed, haha! :D
(m'n jurkje komt trouwens van de Coolcat en m'n schoenen zijn van Jeffrey Campbell! (Lita))

Dit zijn de foto's uit de collage die ikzelf gemaakt heb:

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie van mijn opdrachten/foto's vinden! Brand maar los en geef je commentaar/mening! :)

Mijn humeur kan niet meer stuk, woehoee!
Heel veel liefs Rhoda!

10 opmerkingen:

  1. Ahhh gefeliciteerd! Je opdrachten zijn echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat tof, gefeliciteerd! Heel leuk dat je laat zien wat je voor de toelating had gemaakt. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Vooral de tweede foto vind ik super leuk gedaan, en ik ben verliefd op je lita's. <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :D jaaa ben er ook gek op, zeker het geld waard!

      Verwijderen
  4. Wat goed dat je bent toegelaten! Ik zag je filmpje toevallig op Youtube. Ikzelf ben toegelaten voor je opleiding Redactioneel medewerker. Leuke blog!

    Groetjes, Romana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aaah wat leuk! Misschien kom ik je nog wel tegen :)

      Verwijderen
  5. Ikzelf ben ook een fan van grafisch ontwerpen en ook heb ik zelf een opleiding hiervoor gevolgd. De opleidingen zijn enorm leuk en leerzaam.Het geeft mij dan ook een prettig gevoel dat jij bent aangenomen voor een opleiding, die jijzelf ook echt wilt behalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow het eindresultaat van de opdrachten zijn super geworden! Ik ben momenteel ook bezig met mijn opdrachten ook voor AV. En ik zat een beetje op internet rond te kijken voor inspiratie. tot ik dit tegen kwam. Super nice gedaan! je hebt me echt geïnspireerd. thnxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat! Ik lees ze met veel plezier :)